خبر یزد

آخرين مطالب

استان یزد، آماده‌تر از هر سال برای حضور در راهپیمایی روز قدس مقالات

استان یزد، آماده‌تر از هر سال برای حضور در راهپیمایی روز قدس
  بزرگنمايي:

خبریزد- بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام (ره) 16 مرداد 1358 در اقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری کردند و این روز را روز مقابله مستضعفان با مستکبران دانستند و از مسلمانان جهان خواستند که در این روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش گذارند.

در آستانه روز جهانی قدس جمعی از اقشار مختلف مردم و مسئولان استان یزد در گفت و گو با گزارشگر خبرگزاری جمهوری اسلامی یزد با گرامیداشت آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بر اهمیت حضور پرشور همگان در راهپیمایی روز جهانی قدس تاکید کردند.

حسین زارعیان از شهروندان یزد با بیان اینکه طی ماه‌های اخیر شاهد جنایات تازه و گسترده غاصبان صهیونیستی علیه مردم فلسطین در قدس شریف و بیت‌المقدس به عنوان قبله‌گاه اولین مسلمین هستیم گفت: باید همه مردم راهپیمایی قدس امسال را جدی بگیرند .

وی اظهار کرد: حضور پرصلابت اقشار مختلف مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس نشان همدلی و همبستگی امت اسلام و تبلور فریاد حق طلبانه آزادیخواهان جهانی علیه جنایات رژیم کودک‌کش اسرائیل غاصب است و باید همه مردم آن را رسالتی دینی و انسانی بدانند.

فاطمه زارع از فرهنگیان شاغل یزد هم به اهمیت تبیین خباثت‌های بی حد و حصر رژیم کودک کش و جعلی صهیونیستی در سال‌های گذشته در منطقه و در خاورمیانه و فسلطین اشاره و گفت: با جهاد تبیین باید مردم به خصوص نوجوانان و جوانان را در جریان جنایت‌های این غده سرطانی قرار داد.

 وی اظهار کرد: برای نشان دادن جنایت‌های گسترده صهیونیست‌ها باید کارهای فرهنگی و رسانه‌ای بیشتری با تولید محتوا صورت گیرد که در این خصوص هرچه فعالیت شود باز کم است و باید مردم و جهانیان را درست و روشن در جریان اقدامات وحشیانه صهیونیست‌ها قرار داد.

یکی از اساتید دانشگاه یزد گفت: سال‌های متمادی است که رژیم جعلی صهیونیستی با حمایت آمریکا در منطقه خاورمیانه به دنبال تفرقه و کشتار است و باید امت اسلام با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس امسال مشت محکمی بر دهان این جنایتکار و حامیان او بزنند.

آزادی قدس شریف از لوث اشغالگران هدف مقدس و دغدغه مشترکی بوده که در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، حامیان بی‌شمار ملت مظلوم فلسطین را در سرتاسر جهان گرد یکدیگر آورده استمهدی اسلام‌زاده یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) را گرامی داشت که با ابتکار تاریخی خود و انتخاب روز جهانی قدس موجب وحدت مسلمین علیه استکبار و صهیونیست‌ها شدند و همه باید در صفی وحدت روز قدس را بیش از همیشه گرامی بدارند.

همچنین امام جمعه ابرکوه با اشاره به اینکه بیانات مکرر ضد استکباری حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب توانست، جهان شمولی خود را در حرکت‌های اسلام‌خواهی مسلمانان جهان در روز جهانی قدس به نمایش بگذارد گفت: امام خمینی (ره) با اعلام آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس، فلسطین را زنده کرد و این روز نقطه عطفی در جهان اسلام است.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی ادامه داد: ملت انقلابی ایران و مسلمانان در روز قدس ناقوس مرگ اسرائیل را به صدا در می آورند و شعار مرگ آمریکا و اسرائیل طنین‌انداز می‌شود و جهان اسلام همراه با غیور مردان انقلابی ایران اسلامی در راهپیمایی جهانی روز قدس فریاد رهایی قدس را از چنگال دژخیمان صهیونیست سر می‌دهند.

فرماندار شهرستان بافق نیز با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مسلمانان در لیالی قدر به اهمیت روز جهانی قدس اشاره کرد و گفت: امت اسلام و ملت قهرمان ایران با حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس امسال بار دیگر همدلی علیه غاصبان صهیونیستی را فریاد می‌زند.

ابوالقاسم دهقان با بیان اینکه روز جهانی قدس روزی است که با تدبیر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) حول اتحاد مسلمانان برای آزادسازی فلسطین اشغالی و قدس شریف بنا گذاشته شد افزود: رهبری معظم انقلاب اسلامی ادامه دهنده راه ایشان بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه وظیفه ما فراهم کردن فضای مناسب برای حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس است ادامه داد: حضور پرشور مردم دارالشجاعه بافق در راهپیمایی های گذشته نشان از همدلی و تعامل بین اقشار مختلف مردم در این شهرستان دارد و ما باید قدردان این حضور گسترده مردم باشیم.

همچنین فرمانده سپاه الغدیر یزد گفت: آزادی قدس شریف از لوث اشغالگران هدف مقدس و دغدغه مشترکی بوده که در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، حامیان بی‌شمار ملت مظلوم فلسطین را در سرتا سر جهان گرد یکدیگر آورده است.

 سردار حسین زارع کمالی افزود: آزادی قدس نه تنها یک آرمان یا هدف متعالی بلکه یک مولفه گفتمان ساز در میان منادیان آزادی و حق طلبی در جهان محسوب می‌شود و حضرت امام خمینی (ره) با همین نگاه و بینش عمیق روز قدس را به نقطه پیوند میلیاردها انسان در سرتاسر کره خاکی مبدل ساختند و ماهیت اشغالگرایانه رژیم صهیونیستی در آن به چالش پایدار کشیده شد.

باید نهادها، ادارات، هیات‌های مذهبی و فرهنگی و سایر تشکل‌های مختلف با تولید محتوای مناسب، مردم و جوانان را در جریان مسایل مرتبط با فلسطین قرار دهندوی گفت: ضمن بیعت مجدد با آرمان‌های حضرت امام (ره) و پیروی از منویات رهبر فرزانه انقلاب، همراه و همگام با ملت سر افراز ایران اسلامی و دیگر مسلمانان حمایت خود را از آزادی قبله‌گاه اول مسلمین اعلام و از آحاد مردم متدین و انقلابی به ویژه جوانان برومند دعوت می‌شود با حضور با شکوه در راهپیمایی غرورآفرین روز قدس ضمن محکوم کردن جنایات صهیونیست غاصب بار دیگر صدای حق طلبی آزادی قدس شریف را به گوش جهانیان برسانند.

همچنین رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یزد با اشاره به اینکه راهپیمایی روز جهانی قدس امسال در 50 شهر و روستاهای مختلف استان برگزار می‌شود گفت: این راهپیمایی باشکوه با حضور گسترده اقشار مختلف مردم مومن در روز جمعه 25 فروردین ماه جاری همراه با برنامه‌های متنوع، پرشورتر از گذشته برگزار می‌شود.

حجت الاسلام محمد حسین متوسل افزود: مردم با حضور در این راهپیمایی مهم که از مناطق مختلف به طرف محل برگزاری نمازهای جمعه و در برخی مناطق به طرف گلزارهای شهیدان برگزار می‌شود ضمن حمایت از انتفاضه فلسطین، جنایات اسرائیل غاصب را محکوم می‌کنند.

این مسئول با قدردانی از همکاری مردم و مسئولان برای برگزاری راهپیمایی روز قدس در سنوات گذشته اظهار کرد: این راهپیمایی در مرکز استان از ساعت 10 صبح جمعه این هفته از میدان شهید بهشتی تا مسجد ملااسماعیل برگزار و سپس قطعنامه قرائت می‌شود.

متوسل به اهمیت جهاد تبیین در خصوص موضوع مهم قدس و فلسطین اشاره کرد و گفت: باید نهادها، ادارات، هیات‌های مذهبی و فرهنگی و سایر تشکل‌های مختلف با تولید محتوای مناسب، مردم و جوانان را در جریان مسایل مرتبط با فلسطین قرار دهند.

وی بیان کرد: برگزاری پویش‌های مختلف از جمله پویش عکس کودکان در راهپیمایی، فضاسازی شهری و تبلیغات و برنامه‌سازی مناسب در تمامی رسانه‌های گروهی و همچنین برگزاری جلسات بصیرتی و معرفتی در خصوص قدس و فلسطین دارای اهمیت و مورد تاکید است.

استان یزد یک میلیون و 250 هزار نفر جمعیت دارد.

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/513040/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اتحادیه شهرداران در کشور تشکیل می‌شود

وقتی مرمت و بازسازی آب انبار قدیمی در یزد به فراموشی سپرده شد + فیلم

شناسایی 600 ملک مازاد دولتی در استان یزد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

مجموعه‌ای فرهنگی با رنگ و بوی دفاع مقدس در یزد

ترک‌های امیرچقماق جدی است

افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

دستگاه‌ها وظایف قانونی خود را انجام دهند

استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای کاهش خسارت‌های سیلاب

قدردانی از زحمات نیروی انتظامی استان یزد

جلسه شورای اجتماعی استان یزد برگزار شد

کمک 10 میلیارد ریالی پدر شهید برای ساخت مدرسه

بررسی رویه‌های پوشش و عفاف در دانشگاه یزد

ضرورت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران

اهمیت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران

یزد، میزبان اردوی تیم ملی اسکواش بانوان

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

ابطال رأی‌های کمیسیون بند 20 ماده 55 قانونی نیست

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار با جانبازان دفاع مقدس در میبد

خلاقیت و نوآوری در میان دانش‌آموزان تقویت شود

راهپیمایی حمایت از عملیات غرور آفرین «وعده صادق»

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

تجلیل از کارکنان آزمایشگاه مرکز بهداشت مهریز

(تصاویر) بارش باران در یزد

منطقه زیبای پامنار خوزستان

هدایت دانشجویان در قالب طرح بورسیه به صنایع میبد

رگبار پراکنده و بارندگی در برخی مناطق استان یزد

ساماندهی و اصلاح نقاط حادثه خیز در میبد

بارش باران در یزد

نقش ارتش در دفاع مقدس و امنیت تبیین شود

غیر قانونی بودن ابطال رأی‌های کمیسیون بند 20 در رابطه با مشاغل محیط زیستی

ابطال آرای کمیسیون بند 20 ماده 55 قانونی نیست

بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله تا پنج ماه آینده + عکس

برپایی نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در یزد

اعزام 10 تیم هلال احمر یزد به سیستان و بلوچستان

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

احتمال وقوع سیل در این سه استان

تجهیزات شهرداری اردکان مناسب نیست

بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله به زودی

تشریح برنامه‌های هفته سلامت در مهریز

1200 تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

پزشک قلابی در خاتم یزد دستگیر شد

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی