خبر یزد

آخرين مطالب

رئیس آموزش و پرورش تفت:

115 مدرسه تفت متروکه است/نقد دانش‌آموزان تفتی به بی‌عدالتی آموزشی سياسي

115 مدرسه تفت متروکه است/نقد دانش‌آموزان تفتی به بی‌عدالتی آموزشی
  بزرگنمايي:

خبر یزد - یزد- رئیس آموزش و پرورش شهرستان تفت گفت: در حال حاضر 115 مدرسه در مناطق مختلف شهرستان تفت متروکه است که بنا داریم این مدارس را به اردوگاه‌های کوچک تبدیل کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر ، میثم فلاح ظهر دوشنبه در نشستی خبری با اشاره به تحصیل 6 هزار و 180 دانش آموز در مدارس شهرستان تفت اظهار داشت: این دانش آموزان در 75 مدرسه در سطح این شهرستان مشغول به تحصیل هستند.
وی با اشاره به اینکه مدارس شهرستان تفت فرسوده هستند، عنوان کرد: تفت متاسفانه به دلیل مهاجرت خیران از حمایت آنها کم بهره است و تعداد محدودی از خیران در امر مدرسه سازی مشارکت می کنند.
فلاح همچنین به تشریح برنامه های فرهنگی و هنری در سطح مدارس استان یزد پرداخت و افزود: بعد از سالها، امسال 2 هزار دانش آموز تفتی در 80 رشته در مسابقات فرهنگی شرکت کردند.
رئیس آموزش و پرورش تفت همچنین از مشارکت 20 مدرسه در سطح شهرستان در طرح «امین» خبر داد و یادآور شد: ترویج فرهنگ کتابخوانی، تقویت روحیه معنوی دانش آموزان، برگزاری جلسات مشاوره و … از مواردی است که در حوزه پرورشی در این شهرستان دنبال می شود.
وی همچنین با بیان اینکه اعتقاد ما، تقویت ورزش‌های مادر و همگانی در مدارس است، افزود: ارتباط موثر با هیئت‌های ورزشی در این راستا برقرار شده و به زودی شاهد اتفاقات خوبی در حوزه ورزش در مدارس شهرستان شاهد خواهیم بود.
فلاح با بیان اینکه تفت از معدود شهرستان‌هایی است که طرح صبا (شنای دانش آموزی) را اجرا کرد و دانش آموزان شرکت کننده در این طرح، 10 ساعت آموزش رایگان شنا دیدند، افزود: اگر بودجه‌ها تامین شود، این طرح را ادامه خواهیم داد.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان تفت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ناعدالتی آموزشی در این شهرستان افزود: عمده مناطق تفت روستایی است و دانش آموزان روستایی دغدغه های خاص خود را در حوزه کار دارند و برخی از آنها در شرایط سختی تحصیل می‌کنند.
وی ادامه داد: در برخی مدارس روستایی نیز معلمان تدریس چند پایه ای دارند که این امر سبب ضعیف شدن پایه تحصیلی دانش آموزان می شود.
فلاح تصریح کرد: در چنین شرایطی دانش آموزان تفتی در کنکور همانند دانش آموزان مناطق بالاشهر یزد، منطقه 2 محسوب می شوند که این بی عدالتی است و ما در صدد پیگیری تبدیل شدن تفت به منطقه 3 هستیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از پیگیری برای ایجاد رشته بهیاری در هنرستان تفت خبر داد و گفت: این رشته بسیار مورد نیاز استان و شهرستان است و زمینه ها اکنون برای ایجاد این رشته برای دختران فراهم شده و در صددیم به زودی آن را راه اندازی کنیم.
فلاح در مورد اعتراض‌های برخی معلمان تفتی به رتبه بندی معلمان نیز گفت: آنچه در حوزه اختیارات شهرستان است را رسیدگی کرده ایم و اعتراض‌ها را از طریق سامانه به ثبت رسانده‌ایم.
وی همچنین به تشریح پروژه های در دست اجرای آموزش و پرورش پرداخت و گفت: تکمیل پروژه مدرسه 12 کلاسه گلشن با اعتبار 14 میلیارد تومان، مدرسه 27 کلاسه شهید باهنر با اعتبار 3 میلیارد تومان، مدرسه خیرساز آبیاری در نصرآباد، افتتاح مدرسه خیری امام حسین (ع) در همت آباد از پروژه‌های در دست اجراست.
فلاح تاکید کرد: نیاز امروز در شهرستان تفت، حمایت مردم این شهرستان از امر مدرسه سازی است و باید مدارسی متناسب با ساحت های شش گانه احداث کنیم تا با استفاده از امکانات آن بتوانیم مهارت‌های فردی و اجتماعی دانش آموزان را ارتقا دهیم.
وی عنوان کرد: در حال حاضر در شهرستان تفت 52 معدن وجود دارد که لازم است این معادن مسئولیت های اجتماعی خود را در قبال آموزش و پرورش به درستی انجام دهد زیرا بودجه های دولتی پاسخگوی نیازهای این حوزه نیست.
فلاح در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در مورد مدارس متروکه این شهرستان اظهار داشت: تفت یکی از شهرستانهایی است که بیشترین مدارس متروکه را دارد که در سالیان گذشته به دلیل عدم حضور دانش آموزان رها شده و تعداد آنها اکنون به 115 باب می‌رسد.
وی ادامه داد: در طرح مولد سازی یک مدرسه در فیض آباد مطرح شده که به دلایل مختلفی از این طرح خارج می شود زیرا مولدسازی دارای چالش های متعددی است.
فلاح افزود: مدارسی که خیران اهدا کرده باشند یا با مشارکت مردم احداث شده باشد، در طرح مولدسازی معرفی نخواهیم کرد بلکه بنا داریم این مدارس را به عنوان اردوگاه‌های کوچک احیا کرده و در اختیار دانش آموزا بنا داریم این مدراس را به عنوان اردوگاه های کوچک احیا کنیم و در اختیار دانش آموزان تمام استان قرار دهیم.

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/598601/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ذخیره 2 میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج

برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز

رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد

وضعیت جاده‌ها، امروز 7 اردیبهشت 1403؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای 3 استان

7 بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید

حضور شمشیربازان چادرملو در رقابت‌های انتخابی آسیا

آغاز عملیات روکش آسفالت 10 کیلومتر محور طبس یزد

نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید

بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد

انجام 2 پرواز به مقصد مدینه منوره

ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند

پیش بینی آسمان ابری در آدینه استان یزد

اقدام فوری برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد

فجر ساعت پخش زنده بازی مس کرمان و چادرملو اردکان‌ + پخش آنلاین

رواج بی حجابی در جامعه توطئه دشمنان است

جهش تولید با رشد استعداد کارگران محقق می‌شود

رشد 10 برابری طرح حوزه راه شهرستان مهریز

نرخ بازار باید منصفانه و اسلامی باشد/ ضرورت توجه به حق و حقوق کارگران

امتیاز صدرشیمی در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور به مهریز انتقال یافت

ایجاد سامانه اعلام بار مجازی راهگشای مشکلات حمل‌ و نقلی مهریز است

کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند

عشق زندگی می بخشد

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

داستانک/ راه نجات

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد

آبگیری 30 درصد سازه‌های آبی در استان یزد/ خسارت سیل به 21 رشته قنات

مصاف پاریزه رکردستان با نماینده یزد

تخصیص بیش از 3 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه

اوقات شرعی جمعه 7 اردیبهشت در یزد

ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور

خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است