بزرگنمايي:
خبر یزد - ورزش 3 /آمار و ارقام ثبت شده در لیگ ملتهای 2024 شگفتانگیز بوده است.
هفتمین دوره مسابقات والیبال لیگ ملتها در گروه مردان از ساعت 9 صبح روز چهارشنبه 21 خرداد 1404 با دیدار تیمهای لهستان و هلند در شهر شیآن کشور چین آغاز میشود.
مرحله مقدماتی این رقابتها با حضور 18 تیم ایران، ایتالیا، آرژانتین، صربستان، کوبا، ژاپن، برزیل، ترکیه، بلغارستان، هلند، آلمان، فرانسه، آمریکا، کانادا، لهستان، اسلوونی، اوکراین و چین برگزار میشود که نسبت به سال قبل دو تیم افزایش یافته است.
همچنین در این دوره از مسابقات دیدارهای هر هفته در سه کشور و سه گروه هشت تیمی پیگیری خواهد شد و در مجموع مرحله مقدماتی 102 مسابقه در گروه مردان برگزار میشود
تیم ملی والیبال ایران که تجربه حضور در شش دوره قبلی این رقابتها را به ترتیب با ایگور کولاکوویچ (2018 و 2019)، ولادیمیر آلکنو (2021)، بهروز عطایی (2022 و 2023) و موریس موتا پائز و پیمان اکبری (2024) دارد، در سال 2025 و در هفتمین حضور برای نخستین بار با روبرتو پیازا سرمربی ایتالیای خود شرکت خواهد کرد تا مردان والیبال ایران با حضور در این آوردگاه بینالمللی از نام و اعتبار والیبال ایران دفاع کنند.
فدراسیون جهانی والیبال در آستانه آغاز لیگ ملتها 2025، گزارشی آماری از رقابتهای سال 2024 به قرار زیر منتشر کرده است که دادههای آماری جذابی در آن وجود دارد:

** شبکههای اجتماعی والیبال ورلد در یک نگاه
میانگین مشاهده: 244 هزار و 905 نفر
میانگین لایک: 12 هزار 595 نفر
میزان پخش: 360 هزار و 169
مجموع مشاهده: 12 روز و سه ساعت و 20 دقیقه
میانگین مشاهده: هشت روز 18 ساعت و 52 دقیقه
** مدت زمان گردش توپ در مسابقات
در لیگ ملتهای مردان 14.51 درصد از زمان کل بازی توپ در جریان بوده است که این داده آماری شامل 25 درصد بازی بدون هیچ حملهای، 51 درصد با یک حمله، 14 درصد با دو حمله و 10 درصد بیشتر از دو حمله در جریان بازی انجام شده است.
در لیگ ملتهای زنان 2024 این داده آماری 17.91 درصد از زمان کل بازی توپ بوده است که 3.4 درصد بیشتر از مردان است.
** مسابقات چند سته تمام شدند
لیگ ملتهای مردان: 37 درصد در سه ست، 36 درصد در چهار ست و 28 درصد مسابقات به ست پنجم کشیده شده است.
لیگ ملتهای زنان: بیش از نصفی از مسابقات یعنی 51 درصد سه ست تمام شده است. 36 درصد بازیها به ست چهارم کشیده است و تنها در 13 درصد مسابقات، فاتح میدان در ست پنجم تعیین شده است.
** تاثیر گذاری حملات خارج از سیستم
مردان: 24.7 درصد
زنان: 20.3 درصد
** میزان خطاهای در هر ست
مردان: 6.96
زنان: 5.56
** مجموع دریافتهای خوب
مردان: 46 درصد
زنان: 52 درصد
** کارایی در رالیهای تاثیر گذار
مردان: 53 درصد
زنان: 39.5 درصد
** میانگین مدت زمان هر مسابقه
مردان: یک ساعت 48 دقیقه
زنان: یک ساعت و 47 دقیقه
** میانگین کل زمان بازبینی ویدئوچک
مردان: 125 ثانیه
زنان: 121 ثانیه
** فاصله زمانی بین پایان رالی و شروع رالی جدید
مردان: 130 ثانیه
زنان: 88 ثانیه
** سریعترین سرویس
مردان: 144.7 کیلومتر بر ساعت
زنان: 118.4 کیلومتر بر ساعت
** بلندترین ارتفاع اسپک
مردان: سه متر و 58 سانتیمتر
زنان: سه متر و 12 سانتیمتر
** میانگین قدی
مردان: 197 سانتیمتر
زنان: 184 سانتیمتر
** میانگین سنی
مردان: 27.14 سال
زنان: 26.16 سال
** تعداد مخاطبان و میزان رشد نسبت به 2023
تلویزیونی: دو میلیارد و 270 میلیون نفر با رشد 42 درصدی
سالن مسابقات: 751 هزار نفر با رشد 12 درصدی نسبت به سال 2023
ارزش رسانهای: 15.7 میلیون با رشد 12 درصدی
اکانت فعال: پنج میلیون با رشد 21 درصدی
** میزان تماشاگران و تفاوتها نسبت به سال 2023
تماشاگران حاضر در مرحله نهایی زنان 41 درصد رشد با نرخ فروش 84 درصدی
تماشاگران حاضر در مرحله نهایی مردان 9 درصد افزایش و 72 درصد نرخ فروش
110 هزار تماشاگر در شش روز در کشور هنگکنگ مسابقات مرحله گروهی را تماشا کردند.
27 درصد رشد تماشاگر در ژاپن در مقایسه با سال 2023
بلیت تمام بازیهای تیمهای میزبان در آنتالیا در بخش زنان، بازیهای مردان و زنان در فوکواوکا و زنان در هنگکنگ فروش رفت که نشان از شور و اشتیاق والیبال در بین مردم این مناطق است.
بانکوک تایلند، لودژ لهستان، هنگکنگ، مانیل فیلیپین و فوکواوکا ژاپن بهترینها از نگاه فدراسیون جهانی
** مجموع تماشاگران در سه سال گذشته
2022: مجموع تماشاگران 566 هزار نفر شامل 309 هزار برای بازی مردان و 257 هزار برای مسابقات زنان
2023: مجموع تماشاگران 669 هزار نفر شامل 318 هزار برای دیدارهای مردان و 351 هزار برای رقابت زنان
2024: مجموع تماشاگران 751 هزار نفر شامل 379 هزار برای مردان و 372 هزار برای مسابقات زنان
** ژاپنیها 46 درصد مخاطبان محصولات رسانهای FIVB
تعداد مخاطبان رسانهای و خبری لیگ ملتها 2024: دو میلیارد و 270 میلیون و 524 هزار و 811 نفر
آمار بیشترین مخاطبان بر اساس تقسیمات کشوری
ژاپن رتبه نخست: یک میلیارد و 52 میلیون و 380 هزار و 391 نفر حدود 46 درصد کل
چین رتبه دوم: 649 میلیون و 972 هزار و 877 نفر
برزیل رتبه سوم: 300 میلیون و 456 هزار و 993 نفر
** تعداد مخاطبان محصولات مختلف
مجله: 872 میلیون و 535 هزار و 167 نفر
اخبار: 608 میلیون و 456 هزار و 897 نفر
پخش زنده: 532 میلیون و 134 هزار و 42 نفر
بازپخشها: 256 میلیون و 425 هزار و 366 نفر
هایلاتها: 973 هزار و 340 نفر
بازار