سه شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۴

فرهنگی

وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کشور تأکید کرد؛

تولید محتوای چندرسانه‌ای جذاب و اثرگذار برای آموزش قرآن به دانش‌آموزان

تولید محتوای چندرسانه‌ای جذاب و اثرگذار برای آموزش قرآن به دانش‌آموزان
خبر یزد - وزیر آموزش و پرورش سه حوزه کلیدی مهدکودک، خانواده و دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی را پیشران توسعه آموزش عمومی قرآن دانست و گفت: محتواهای آموزشی باید علاوه بر مکتوب، به سمت استفاده از محتوای چندرسانه‌ای و فناوری‌های نوین حرکت کند تا برای دانش‌آموزان جذاب و اثرگذار باشد.
  بزرگنمايي:

خبر یزد - وزیر آموزش و پرورش سه حوزه کلیدی مهدکودک، خانواده و دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی را پیشران توسعه آموزش عمومی قرآن دانست و گفت: محتواهای آموزشی باید علاوه بر مکتوب، به سمت استفاده از محتوای چندرسانه‌ای و فناوری‌های نوین حرکت کند تا برای دانش‌آموزان جذاب و اثرگذار باشد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی ‌؛وزیر آموزش و پرورش پیش از ظهر امروز، سه شنبه 20 آبان ماه در شصت و پنجمین جلسه کمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن کشور که با حضور جمعی از مسئولان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، با اشاره به اهمیت برگزاری جلسات منظم و فعال کمیسیون، گفت: این نخستین دوره است که یک فرد متخصص در رأس این کمیسیون قرار گرفته و با وقت‌گذاری مستمر، برنامه‌ها را دنبال می‌کند .
وی افزود: طی یک سال اخیر نقشه راه آموزش عمومی قرآن ترسیم شده و ساختار لازم در سطح مناطق و استان‌ها شکل گرفته است .
وزیر آموزش و پرورش شبکه آموزش عمومی قرآن در دستگاه‌های اجرایی را یک نقطه قوت مهم برشمرد و گفت: تشکیل کمیته‌های تخصصی و مشورتی، مطالعات علمی و پژوهشی و تولید محتوای خبری باعث شده کمیسیون در مسیر توسعه آموزش عمومی قرآن پیشرفت قابل توجهی داشته باشد. هرچند هنوز فاصله‌هایی تا نقطه مطلوب وجود دارد .
کاظمی سه حوزه کلیدی مهدکودک، خانواده و دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی را پیشران توسعه آموزش عمومی قرآن دانست و بر ضرورت فعالیت بیشتر در این بخش‌ها تأکید کرد و گفت: محتواهای آموزشی باید علاوه بر مکتوب، به سمت استفاده از محتوای چندرسانه‌ای و فناوری‌های نوین حرکت کند تا برای دانش‌آموزان جذاب و اثرگذار باشد .
وی با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی عملیاتی دستگاه‌های اجرایی مخاطب کمیسیون و پایش اقدامات آنها، تصریح کرد: 85 دستگاه در این حوزه مخاطب ما هستند و مکلف‌اند از ظرفیت‌های خود برای توسعه آموزش عمومی قرآن استفاده کنند. کمیسیون وظیفه دارد برنامه‌ها و دستاوردهای آنها را دریافت، رصد و پیگیری کند .
کاظمی با اشاره به ضرورت ایجاد سامانه جامع آموزش قرآن، گفت: این سامانه می‌تواند زبان مشترک میان آموزش و پرورش و دیگر دستگاه‌ها باشد و پیگیری اقدامات را تسهیل کند .
وی با قدردانی از تلاش متخصصین این حوزه، خاطرنشان کرد : امیدواریم با استمرار این اقدامات، دستاوردهای بهتر و توسعه آموزش قرآن را محقق کنیم. مناطق و استان‌ها نقطه هدف ما هستند و پیشنهاد می‌کنیم جلسات بعدی با حضور نمایندگان مناطق آموزشی برگزار شود .
در ادامه جلسه، نمایندگان وزارت ارشاد، بسیج، اوقاف، صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی و پژوهشگاه تعلیم و تربیت گزارش اقدامات خود را ارائه کردند. همچنین از کتاب «دست نامه کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن» و کتاب «تا آسمان (دعای دانش‌آموزان)» رونمایی شد.


نظرات شما