خبر یزد

آخرين مطالب

اقتصاد منبع‌بنیان قابلیت ادامه حیات ندارد اقتصادي

اقتصاد منبع‌بنیان قابلیت ادامه حیات ندارد
  بزرگنمايي:

خبر یزد - به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، جمال کدخداپور صبح امروز در نشستی با اصحاب رسانه در کارخانه‌ نوآوری درخشان یزد گفت: راهکار اساسی‌ بیشتر مسائلی که مردم در حوزه اقتصاد با آن روبرو هستند،‌ تولید است و کشوری که بتواند ارزش افزوده قابل توجهی را در حوزه تولید به دست بیاورد در مقابل تکانه‌های اقتصادی می‌تواند تاب آوری خوبی داشته باشد.
وی ادامه داد: برخی کارخانه‌ها که مدعی تولید هستند محصولات خود را به نرخ ارز آزاد به مردم ارائه می‌کنند در حالی که انرژی و نیروی کار و... آنها در داخل تأمین می‌شود و واقعیت این است که بسیاری از صنایع مونتاژ کار هستند و زیرساخت‌های محصول خود را در خارج کشور تأمین می‌کنند.
مدیرعامل منطقه ویژه علم و فناوری و مدیر کارخانه نوآوری درخشان یزد با اشاره به شروع حرکت کشور به سمت افزایش ارزش افزوده ایجاد شده روی کالاها گفت: اینکه 4 درصد تولید ناخالص از محل دانش بنیان اتفاق بیفتد یک سیاست‌گذاری بزرگ در کشور است و در این زمینه حرکت خوبی در کشور شروع شده است.
کدخداپور با اشاره به لزوم حرکت کشور به سمت دانش بنیان گفت: اقتصاد منبع‌بنیان قابلیت ادامه حیات را ندارد و ارائه یارانه‌های مختلف انرژی، سوخت و... به تولیدکننده در قالب این اقتصاد اثرات تورمی قابل توجهی دارد، بنابراین حرکت کشور به سمت دانش بنیان اهمیت بالایی دارد که به صورت مبنایی مسائل اقتصادی را تغییر می‌دهد و با تحقق آن از واردکننده به تولیدکننده تبدیل می‌شویم که تعیین‌کننده قیمت محصول و فعالیت در بازارهای جهانی است.
وی ادامه داد: ما باید حیاتی بودن حوزه دانش بنیان کشور را برای جامعه تبیین کنیم چرا که نیاز به دانش بنیان امری نیست که بتوان گفت بر نیازی دیگر ترجیح دارد بلکه یک نیاز فوری و حیاتی است و مرکز نوآوری درخشان نیز با این هدف در زمینه تحقق حرکت کشور به سمت دانش‌بنیان قدم برداشته است.
مدیرعامل منطقه ویژه‌ علم و فناوری استان یزد با بیان اینکه کارخانه نوآوری درخشان نیاز به مقدمات و زیرساخت‌هایی دارد، ادامه داد: این کارخانه در حال بهبود فضای کسب و کارهای نوپا و نوآورانه است بنابراین با توجه به اینکه کسب و کارهای نوپا زیرساخت استانداردی باید داشته باشند سعی کردیم که این شرایط برای افراد شاغل در این محل فراهم شود.
وی ادامه داد: زیرساخت اساسی افراد و شرکت‌های فعال در حوزه دانش بنیان، اینترنت پرسرعت با کیفیت بالاست که با پیگیری‌های انجام شده فیبرنوری در اختیار آنها قرار دارد و امنیت منابع و اطلاعات آنها نیز فراهم شده است و این مرکز شرکت‌های حاضر در این محل را از حالت گوشه‌نشینی به صورت کسب و کارهای رسمی درآورده است که می‌توانند با این رسمیت‌یافتن تعاملات خود را انجام دهند.
کدخداپور کمک به ایجاد شبکه ارتباطاتی برای کسب و کارهای نوپا و نوآورانه را از دیگر اقدامات کارخانه ‌نوآوری درخشان یزد نام برد و افزود: وقتی مجموعه‌ای با افراد و تخصص‌های مختلف در کنار هم قرار می‌دهیم با هم هم افزایی می‌کنند و برگزاری رویدادها و نشست‌های تخصصی برای آنها منجر به توسعه بازار این کسب و کارها می‌شود.
وی کمک به دیده‌شدن کسب و کارهای نوپا و نوآورانه را از دیگر اقدامات مرکز نوآورانه درخشان عنوان کرد و افزود: سعی کردیم با رصد رویدادهای مختلف و حضور کسب و کارهای نوپا در آنها به دیده شدن آنها کمک کنیم، که نمونه آنها برگزاری نمایشگاه آباد ایران در کارخانه نوآوری درخشان بود داشتیم که مورد بازدید 3 هزار نفر قرار گرفت و 70 غرفه با حضور شرکت‌های دانش بنیان خلاق و نوآور از کشور در این محل برپا شد.
مدیر کارخانه نوآوری درخشان یزد با اشاره به اینکه کسب و کارهای فعال در این مرکز می‌توانند به شبکه خدمات متصل شوند و از مشاوره‌های حقوقی، مالی و... برای رشد خود بهره‌مند شوند، ادامه داد: مرکز نوآوری درخشان یزد توانسته با ایجاد زیرساخت و بهبود فضای کسب و کارهای ‌نوپا و نوآور حرکت کشور را به سمت دانش بنیان تسهیل کند.
وی گفت: در حال حاضر 10 شرکت دانش بنیان و 70 نخبه و صاحب ایده در فضای اشتراکی مرکز نوآوری و در مجموع 150 نفر در حوزه دانش‌بنیان در مرکز نوآوری درخشان فعالیت می‌کنند و به زودی با افزوده شدن 500 متر به فضای این کارخانه، تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاه و فعالان در حوزه دانش بنیان در این مرکز به 250 نفر خواهد رسید.
کدخداپور با اشاره به برخی مشکلات زیرساختی در کارخانه نوآوری درخشان یزد گفت: نبود سیستم سرمایشی گرمایشی مناسب، عدم وجود پارکینگ مسقف در این مرکز، نبود محوطه‌سازی وجود معارض از جمله مشکلات کارخانه نوآوری درخشان یزد است که می‌تواند فعالیت کار و کسب‌های نوپا در این مرکز را تحت تأثیر قرار دهد.
خبرنگار: فاطمه صادقیان
انتهای خبر/
کد خبر: 1230628 برچسب‌ها استان یزد دانش بنیان تولید دانش بنیان صادرات دانش بنیان طرح دانش‌بنیان

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/649393/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دمای گرم ترین مناطق کشور در شبانه روز گذشته چند درجه بود؟

نشانه عصبی OCD در مغز انسان شناسایی شد

مراکز اهدای خون استان یزد فردا فعال هستند

استان یزد پیشتاز در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب

دمای شهر یزد به 46 درجه می رسد

«سفر به سپیده‌دم» منتشر شد

6200 سال پیش خشکسالی شدید خاورمیانه را در بر گرفت!

اولین قلب تیتانیومی جهان با موفقیت در بدن انسان کاشته شد

سحابی زیبای helmet در فاصله ی 11 هزار سالِ نوری از زمین

پیمانکار مقصر تاخیر در بازگشایی بلوار شهید مطهری

برگزاری یادواره شهدای ده آباد میبد

پیمانکار، مقصر تأخیر در بازگشایی بلوار شهید مطهری یزد

در شکاف سینه پنهان کرده‌ام صد ناله را

زبانی که صحبت می‌کنیم بر سرعت درک رنگ توسط مغز ما تأثیر می‌گذارد

شهر یزد امروز به گرمترین حد خود می‌رسد

967 تن کالای اساسی ویژه ایام محرم و صفر در یزد توزیع شد

شعرخوانی از رشید کاکاوند

پیشرفته‌ترین موتور مافوق صوت جهان آزمایش شد

گرم‌ترین روز تهران ثبت شد/ دمای هوا در بافق به 49 درجه رسید

دکلمه خوانی زیبا با صدای خسرو شکیبایی

گرما در یزد رکورد زد

اطلاعاتی مهم در مورد سیاره‌ای که شبیه زمین است

رکورد گرمای 50 ساله در این استان شکست

آغاز تمرینات شهید قندی از امروز در یزد

امروز بالاترین حد اشعه‌ی مضر خورشید در یزد

توصیه متخصص پوست به یزدی‌ها: هر سه ساعت یکبار از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

آغاز تله گذاری برای پیشگیری از آفت سوسک حنایی خرما در بافق

صعود دختر نوجوان 14ساله بافقی به قله دماوند

بالاترین حد اشعه مضر خورشید امروز در یزد

رکورد گرمای 50 ساله در استان یزد شکست

تا نخواهی تو نخواهد هیچ کس

کشفی که دانشمندان را حیرت‌زده کرد/ در عمق 4000 متری اقیانوس، اکسیژن تولید می‌شود!

هوش مصنوعی، جای انسان را به موجودات فضایی لو می‌دهد!

اجرای شب شعر خورشید بر نیزه در بافق

پایش و اندازه گیری از صنایع استان یزد

اینفوگرافی/ توصیه‌هایی برای گرم‌ترین روزهای سال

انتشار مجله علمی «طب جانباز» از سوی پژوهشکده مهندسی و علوم پزشکی جانبازان

ابداع ماده‌ای برای استخراج اورانیوم از آب دریا

یزد همچنان رتبه‌دار شیوع دیابت/دیابت هنوز درمان قطعی ندارد

باغات میبد آلوده به آفت سوسک حنایی خرما

آغاز پیش‌فروش بلیت اتوبوس‌های اربعین از امروز

الهی تا جهان باشد به شادی در جهان باشی..

کشف نشانه احتمالی حیات باستانی در مریخ

رکورد 50 ساله گرما در استان یزد با ثبت دمای 49.3 درجه شکست

اوقات شرعی شنبه 6 مرداد در یزد

مناسبت روز، شنبه 6 مرداد

رییس بنیاد شهید: ایثارگران در سامانه کاریابی بنیاد شهید مراحل اشتغال به کار را گذرانده‌اند

انتشار کتاب «مناقشه قره باغ، از آغاز تا پایان»

یک رصد از سحابی Saturn در فاصله 1400 سال نوری از زمین

فیلم/ ثبت نام چهار هزار و 489 یزدی در طرح حفظ قرآن مجید