خبر یزد - ورزش 3 /خاویر تباس، رئیس لالیگا، در شبکههای اجتماعی درباره دیدار انافال که بین کامندرز و دلفینز در ورزشگاه برنابئو برگزار شد، صحبت کرد؛ اتفاقی که یک گام رو به جلو در برنامه استراتژیک انافال برای گسترش برند خود در اروپا محسوب میشود. دقیقاً همان چیزی که خاویر تباس سالهاست برای لالیگا میخواهد، اما به دلایل مختلف همیشه با موانعی روبهرو شده که تاکنون مانع از عملی شدن آن شدهاند.
او در پیام خود اشارهای خاص به رئال مادرید داشت؛ بابت اینکه از ورزشگاهش برای برگزاری مسابقه فوتبال آمریکایی استفاده کرده، در حالی که همین باشگاه «رهبری کارزاری علیه برگزاری بازی رسمی لالیگا در میامی را بر عهده داشت.
او همچنین موضعی را که اتحادیه اروپا و اتحادیه بازیکنان فوتبال اسپانیا (AFE) در این موضوع اتخاذ کرده بودند، مورد انتقاد قرار داد. تباس میگوید:«دهانشان از حرفهای مربوط به اطلاعات و شفافیت پر بود، در حالی که دقیقاً اطلاع داشتند این مسابقه چگونه قرار است سازماندهی شود.»
بازار

تباس در نوشته خود ابراز تأسف کرد که «تحریفگری و نبود چشمانداز آینده» برنده شد و تأکید کرد که این پروژه شکست خورد چون «این لالیگا بود که آن را پیش میبرد؛ نهادی که همه میخواهند کنترلش کنند.»
خاویر تباس نوشته خود را با جمله «به تلاش ادامه خواهیم داد» به پایان رساند.

پیام تباس در شبکه اجتماعی ایکس
«هفتههاست که میشنویم امروز روزی تاریخی برای ورزش اسپانیا است، چون انافال در مادرید برگزار میشود. تیترها، ویژهبرنامهها، فرش قرمز، تبلیغ فوقالعاده برای انافال در اسپانیا، آن هم با یک ورزشگاه اسپانیایی بهعنوان ویترین.
و عجیبترین نکته این است که: استادیوم متعلق به همان باشگاهی است که کارزار را علیه برگزاری بازی رسمی لالیگا در میامی رهبری کرد… و حالا با کمال میل، البته در قبال دریافت پول، آن را در اختیار آنها میگذارد. در آن زمان بازیکنان و سخنگویانشان را فرستادند تا همان روایت همیشگی را تکرار کنند؛ به همه نهادهای ممکن نامه نوشتند؛ فقط مانده بود به پاپ هم شکایت کنند. در همین حین، نهاد اروپایی ورزش پرچم سنت را تکان میداد و اتحادیه بازیکنان فوتبال اسپانیا دهانش را با حرف از اطلاعات و شفافیت پر کرده بود، در حالی که کاملاً مطلع بودند مسابقه چگونه قرار است برگزار شود و اینکه این کار مطابق مقررات است. ما به تلاش ادامه خواهیم داد.»