يکشنبه ۷ تير ۱۴۰۵

اجتماعی

زنگ خطر استاندار یزد برای «آسیب خاموش»؛

پیشگیری از مواد مخدر، ضامن امنیت، توسعه و پویایی جامعه

پیشگیری از مواد مخدر، ضامن امنیت، توسعه و پویایی جامعه
خبر یزد - استاندار یزد با صدور پیامی به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر، از تمام ارکان جامعه خواست تا در برابر این چالش پیچیده جبهه واحدی تشکیل دهند.
  بزرگنمايي:

خبر یزد - استاندار یزد با صدور پیامی به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر، از تمام ارکان جامعه خواست تا در برابر این چالش پیچیده جبهه واحدی تشکیل دهند.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، محمدرضا بابایی استاندار یزد به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر پیامی صادر کرد.
بسم‌الله الرحمن الرحیم
معضل اعتیاد و مواد مخدر یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های عصر حاضر است که نه تنها سلامت فردی، بلکه امنیت، توسعه و آینده جامعه را هدف قرار داده است. اعتیاد پدیده‌ای پیچیده با اثرات تخریبی گسترده است که بنیان خانواده و پویایی جامعه را با تهدید مواجه می‌سازد.
از این رو، صیانت از جامعه در برابر این آسیب، نیازمند مبارزه قاطع با عرضه، و توسعه بسترهای آگاهی‌بخشی، آموزش و اطلاع‌رسانی مستمر درباره عوارض شوم آن است؛ امری که نقش اساسی در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.
هفته مبارزه با مواد مخدر، فرصت مغتنمی برای هم‌گرایی و بازخوانی مسئولیت‌هاست تا همه اقشار جامعه، به‌ویژه خانواده‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها، صنایع و نهادهای متولی با همکاری و همت جمعی، در مسیر اصلاح نگرش‌ها و تقویت رفتارهای بازدارنده قدم بردارند.
ما نباید اجازه دهیم این آسیب خاموش، سلامت و آینده نسل‌های پیش‌رو را به مخاطره بیندازد. در این مسیر، آحاد جامعه می‌توانند ایفاگر نقشی کلیدی باشند؛ از آموزش‌های اصولی و پیشگیرانه در نظام آموزشی گرفته تا حمایت از مراکز درمانی و اجرای برنامه‌های هدفمند فرهنگی. در این میان، بهره‌گیری هوشمندانه از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌ها، در کنار مشارکت ارزشمند خیرین و فعالان اجتماعی، از مؤثرترین ابزارها برای موفقیت در عرصه پیشگیری و حمایت های اجتماعی به شمار می‌رود.
امید است با تقویت هم‌اندیشی‌ها، ارتقای سطح آگاهی عمومی و ارائه حمایت‌های لازم، جامعه‌ای سالم، مقاوم و پاک را در استان دارالعباده یزد رقم بزنیم؛ چرا که فردای روشن جامعه، در گرو مسئولیت‌پذیری و اقدام منسجم امروز ماست.
محمدرضا بابایی
استاندار یزد


نظرات شما